Meillä on täällä menossa virallinen väestönlaskenta. Ja se tapahtuu siten, että voipi aivan itse netissä ilmoittaa tarvittavat tiedot. Niin olisi voinutkin, mutta kun unohdin. Siitä seuraa sitten se, että väestönlaskija tulee ovelle ja suorittaa sen laskennan sitten siellä kotona.

Olen odotellut tätä laskijaa kotiin, mutta aikaa on vielä runsaasti. Meille on annettu tarkat tiedot siitä, millainen on oikea laskija ja millaisia varusteita hänellä on mukanaan. Ei siis tarvitse päästää sisään mitään "valelaskijaa". Vaikka äkkiäpä nuo keksivät nekin kopioida!

Tänä iltana olin jo siirtynyt katselemaan telkkaria olohuoneeseen. Reino Reppuhousu nukkui toisella tv-tuolilla. Yhtäkkiä hän herä si unestaan, siirtyi eteiseen, samoin sinne tuli Arvo. Molemmat tuijottivat ulko-oven suuntaan. Sitten minäkin jo kuulin koputuksen. Väestönlaskijako se siellä nyt?  Ja minulla yöasu päällä ja ruokailuhuoneen pöytä täysi tavaroita, joita olen yrittänyt kaappeihin sijoittaa...    En kyllä viitsi avata, laittakoon ilmoituksen postilaatikkoon, sovin sitten  paremman ajan....

Sitten kuulin kuinka toisen oveni (minulla on kaksi sisäovea) lukkoa avattiin.  Kauhistus, mitäs nyt tapahtuu. Menin eteiseen ja kuulin tutun äänen: "Jeleeeena, Jeleeeeena"

No, Raissahan se siellä. Raissa on se, jolta ostin tämän asunnon ja joka asuu tuossa viereisessä talossa ja käy siivoamassa minulla.

Raisa kertoi viime kerralla, että hänen työpaikkansa vieressä on kauppa, josta saa edullisesti mm. lihatuotteita. Nyt hän toi minulle broilein rintafileitä. Niitä oli laskun mukaan n. 3 kg ja hintaa oli kaikkineen 4.60 euroa! Neljä  runsasta filettä laitoin pakkaseen odottamaan . Ei tainnut olla kovin suuri hinta?