Tänään se vihdoin oli mahdollista. Tillistelin omaa keittiötäni ulkoapäin. Tätä ennen en nimittäin ole vielä uskaltanut. Mutta oli kiva vilkaista ikkunan takaa miltä oma keittiö näyttää!

Oli sovittu, että parvekelasittaja tulee tänään klo 09.00. Ei tullut.    Olin varautunut, että yksi päivä ja yksi parveke - siis lasitetaan. Mulla on kolme pientä parveketta. Olin  varannut aikaa asialle siis ainakin kolme päivää eli koko loppuviikon.

No, siinä varmaan vartin yli yhdeksän soi ovikello, reipas ja ( vieläpä erittäin nätti ja nauravainen) poika seisoi oven takana. Mistä aloitetaan? No, keittiöstä varmaan. Oletin tämän jutun kestävän pelkästään keittiön aloittamisen osalta  ainakin aamukahviin, sitten ehkä ruokatunti ja sittten jatketaan. Ei mitään,  poika pyyhkäsi ( ilman mitään turvavaljaita) sekä ylä- että alakiskot paikoilleen kahdeksannen kerroksen parvekkeelle, sitten siihen lasit ja uretaanit ja muut kiinnikkeet - ja siinä se!

Ja mikäs sitten seuraavaksi?  Tuskin olin ennättänyt  ruokailuhuoneen muuttolaatikoita siirtää tieltä, kun hän jo tarttui toisen parvekkeen kimppuun. Ja sitten vielä viimeinen. Erittäin nopeasti tajusi, että minulla on näitä kissoja ja ovet täytyy aina sulkea mennessään, että eivät  kissat hypi parvekkeelle...

Ja kun kaikki kolme parveketta olivat lasitettu, poistui ystävällinen ja hymyilevä nuori miehemme kellon näyttäessä 11.40 !

Ja kaikki kolme parveketta olivat saaneet lasinsa. Ja minä kun luulin, että näitä tehdään ainakin kolme päivää. Eestiä se nuori mies puhui eikä hänen jälkiään tarvitse kenenkään tulla korjaamaan!  Taisi yhden tupakan siinä parvekkeella polttaa....